Waarom investeren in een unieke uitstraling?

|
Geschreven door Reclamebureau lv design

De eerste indruk is belangrijk. Een goed product of dienst is cruciaal startpunt. Toch krijgen deze perfecte producten en diensten niet altijd de visuele identiteit die zij verdienen. Een ondernemer, zeker een klein bedrijf leggen de complete focus op het product of de dienst. Het bijhouden van een consequente identiteit met bijbehorende website wordt hierdoor naar achter geschoven. Dit is een gemiste kans! Waarom zou je investeren in een goede huisstijl?

De huisstijl werkt als verbindend element

Het aanprijzen van jouw product of dienst gaat je goed af. Het gepassioneerde verhaal vertel je vol overgaven en na het geven van die vriendelijke glimlach is het gesprek toch echt tot een einde gekomen. Dat is de tijd dat je de huisstijl zich gaat terugverdienen. Het verhaal wordt zichtbaar door middel van een eigen identiteit.

Een goede huisstijl creëert een visuele identiteit die uniek is. Net als het zojuist vertelde verhaal. Bouw herkenning op door deze consequent door te voeren in alle reclame-uitingen. De visuele vertoning in combinatie met het vertelde verhaal geeft een gevoel over aan de klant. Als beide samensmelten wordt het verhaal vertrouwt. Aangezien vertrouwen een van de belangrijkste punten is tijdens het zaken doen is dit zeker een cruciaal aandachtspunt tijdens de verkoop.

Hoe presenteert je jouw bedrijf?

Waar sta je voor? Wie ben je? Wat is het doel van jouw onderneming, de bedrijfsvisie en kernwaarde? Een uniek en passende huisstijl geven de visuele vertoning van het zojuist vertelde verhaal.

Kijk daarnaast naar het budget van dit moment. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Zo raden wij een kant-en-klare template voor een visitekaart af. Zoals net al besproken, geef je met de huisstijl een weergave van jezelf weer. Een kant-en-klare template geeft nooit al deze eigenschappen weer.

Tijdens de zoektocht naar de juiste huisstijl kijken wij als grafisch ontwerpers naar het lettertype en de kleuren die dit gevoel over gaan brengen. Een huisstijl is daarom zo veel meer dan alleen het beeldmerk van het logo. Er wordt ook nagedacht over de plaats van de tekst. Het authentieke gevoel wordt overgebracht. Vandaar dat een goed ontworpen huisstijl zeker bijdraagt aan de herkenning van het bedrijf.

Nog niet overtuigd?

Jouw bedrijf is constant in beweging. Zo zijn er ook steeds weer nieuwe designtrends. Het design heeft invloed op het koopgedrag. Ook zal de keuze makkelijker worden wanneer er bij twee naast elkaar liggende offertes waarin nauwelijks prijsverschil zit één van de offertes een krachtig design heeft. Investeer daarom zeker in een goede huisstijl.