Ben je ook schuldig?

Responsive website

Even een krabbel voor school of werktijd. Thuis aangekomen praten we uitgebreid op msn. Het is alweer even geleden. Hyves als sociaal medium en msn zijn beide uitgestorven. Dagelijks gebruiken we Facebook, Instagram en Twitter. Zakelijke contacten onderhouden we op LinkedIn. Meestal op de bank met een telefoon in onze hand. Interessante artikelen klikken we aan. Dan gaat het vaak nog mis. Een website die niet te lezen valt. Een complete desktopwebsite op het kleine telefoon scherm. Onhandig? Ja, en daarom klikken we snel weg. Helaas zien we in 2016 nog vele bedrijven met zo'n onvriendelijke website.

Lees meer...

Een goede start met relevante website content

Website content

2016 is net van start. Ongetwijfeld staan er verscheidende nieuwe gedachten en kansen op de planning. Misschien bent je al bezig met de uitvoering van deze plannen. Vergeet daarom vooral niet de huidige website content. Bedenk waar je naar toe wil en bekijk of alle content nog actueel en relevant is.

Lees meer...

Eigen bedrijfsverhaal schrijven

de reis van de held

Van nature vertellen mensen verhalen. Dit komt al terug in de middeleeuwen in bijvoorbeeld grotschilderingen en theatervoorstelling. Het is de manier om informatie te kunnen onthouden en tegelijkertijd mensen te inspireren. Laat iemand zich inleven in uw situatie. Verhalen maken iets los in de hersenen. Als een verhaal mensen in hun emotie raakt dan veranderd er pas echt iets in hun gedrag. Daarom is corporate storytelling belangrijk. Vertel het bedrijfsverhaal in verhaalvorm.

 

Lees meer...

Wat zeggen de kleuren van je huisstijl

Huisstijl kleuren

Herkenbaarheid van een bedrijf zit hem grotendeels in de kleuren van de huisstijl. Kleuren brengen emotionele eigenschappen over. Dit is per land, cultuur of contitent verschillend. Een product of dienst geeft een eerste indruk door de gebruikte kleuren. We gaan verder in op kleurassociaties in de Nederlandse cultuur.

Lees meer...

Een sterk lettertype

Lettertype

In elk ontwerp komen lettertypes voor. Als wij een voorstel doen voor een nieuw logo of complete huisstijl zullen wij verschillende lettertype voorstellen maken, maar vooraf kunt u zich inleven in de soorten lettertypes. Waar moet u op letten? Dat is waar we vandaag over schrijven.

Lees meer...