Logo ontwerp

Simpel toch?

Jouw onderneming staat. Je hebt ‘maar’ een logo nodig?
Kan je dat er even bij doen?
Of anders... Ik heb nog een nichtje, neefje, vriend of vriendin die creatief is.

Waarom zou jij kiezen voor een grafisch ontwerper?

Een logo is de allersimpelste vorm die wij als grafisch ontwerper kunnen bedenken om een associatie te maken naar je dienstverlening, product of imago. Een sterk logo maakt dat jouw bedrijf of merk een stap voor de concurrent uit gaat. Een logo past op iedere uiting. Groot en klein. Is tijdloos en onderscheidend. Wij ontwerpen logo's waarmee je gaat uitblinken.

Voorbeelden logo ontwerp

Laten we praten!

Bekijk hoe wij dat doen →

 

Hoe wij dit willen doen?

Bekijk de 5 stappen die wij volgen voor uitblinkende logo ontwerpen.

  1. Strategiebepaling

    Wat ga je doen? Voor wie? En op welke manier? In de strategiefase wordt de doelgroep helder. Wie zijn je klanten en hoe worden zij graag aangesproken. Wat is je visie en je missie? Wat zijn je kernwaarden? Deze antwoorden geven invloed op de stijl die past bij de doelgroep.

  2. Onderzoek

    Wie zijn de concurrenten? Nee, we willen geen kopie maken. Wel wordt er zo duidelijk wat wij niet gaan doen. Je wil immers geen kopie van je concurrenten zijn, maar uitblinken en onderscheiden. Jij bent tenslotte uniek.

  3. Schetsen

    Nu wordt het visueel. Gedachten en ideeën worden op papier gezet. Ja zeker, ouderwets met potlood en papier. Dit proces resulteert in vellen vol logo’s. Tijdens dit proces ontdekken wij dat niet elk idee werkt. Deze fase wordt gekenmerkt in zwart en wit. Kleur komt later...

  4. Selectie maken

    Als de schetsfase eindigt dan kiezen wij 3 schetsen. Deze 3 schetsen werken wij digitaal uit. We gaan ook kijken welke kleuren er passen bij jou. Zijn wij tevreden? Dan sturen we ze digitaal per mail toe. Nu is het tijd voor op- en aanmerkingen van jou kant.

  5. Uitblinkend resultaat

    We verwerken je input. We sturen je een nieuwe versie toe en herhalen dit tot het logo perfect past. We helpen je totdat je 100% tevreden bent.
Het logo is klaar! Je deelt hem trots en je kunt verder met de gewone bedrijfsactiviteiten. Maar nu komt de vraag, is het logo echt goed? Wanneer heb ik nou een goed logo? Mijn design is goed, toch?

In het kort; een goed logo roept het juiste gevoel op bij de doelgroep en is breed inzetbaar.

Welke 5 punten wij hanteren bij een goed logo?

  1. Tijdloos

    Het logo zal de tijd weerstaan. Bedenk hoe effectief het logo is na 10, 20 of zelfs 50 jaar. Een logo volgt geen trends, maar de identiteit van je bedrijf. Het wordt niet vaak vernieuwd. De identiteit van een bedrijf verander je toch ook niet steeds? Wel kun je kleine bewerkingen maken, mocht dit nodig zijn.

    Toch liever hip zijn? De trend volgen? Grote kans dat jouw doelgroep deze beu is nadat de trend overwaait. Nu is je logo niet hip, maar duidelijk gedateerd.

  2. Simpel

    Eenvoud zorgt voor een hoge herkenbaarheidsfactor. Het maakt je logo flexibel en herkenbaarder. Daarom is dat de beste oplossing voor een logo.

    Een logo moet flexibel zijn, op groot en klein formaat afgebeeld worden. Denk aan een profielfoto op social media, visitekaart of krantadvertentie, maar ook op een groot billboard of spandoek. Simpele vormen zijn eerder te herkennen. Laat onnodige details weg.

  3. Uniek

    Lijk jouw logo op dat van een ander merk of bedrijf? Grote kans dat jouw klant jou niet onthoud en naar de concurrent gaat. Ook kun je door de verwarring misschien niet voldoen aan bepaalde verwachtingen. En ten slotte loop je ook het risico op een juridische vingertik.

    Hoe je dit voorkomt? Onderzoek de logo’s en huisstijlen van je concurrent.

  1. Flexibel en daarom multi inzetbaar

    Een logo komt voor op verschillende uitingen. Het kan voorkomen dat een logo afgebeeld staat op een gekleurde, een lichte of donkere achtergrond. Of dat het logo afgebeeld wordt in één kleur of in zwart/wit. Daarnaast kan een logo groot en klein afgebeeld worden.

    Het logo past toch op de bedrijfsvoertuigen? Maar past deze ook op een pen? Een logo moet flexibel zijn. Zonder dat de leesbaarheid verloren gaat. Om dit te garanderen moet het originele logo opgebouwd zijn als vector. Bereid je logo voor op de toekomst.

  1. Doelgroep

    Een kinderdagverblijf kan prima een uitbundig, vrolijk uiterlijk hebben maar een advocatenkantoor wordt hierdoor ongeloofwaardig. Een chique beeldmerk past niet bij een prijsvechter. Een logo ontwikkel je met de gedachten dat de doelgroep zich aangesproken voelt. Ze de juiste link leggen met je product of dienstverlening. Dit gevoel maak je krachtiger door kleurgebruik, vormen en passende typografie.

Een logo is ter identificatie van een bedrijf. Een ijswinkel hoeft geen ijsje als logo af te beelden. Je dienst en product hoeft niet getoond te worden, maar je logo dient wel de doelgroep aan te spreken en het juiste imago op te roepen.

Ben jij overtuigd dat wij de grafisch ontwerpers zijn die jouw logo kunnen creëren? Dat wij je een sterk logo kunnen geven? Wil jij een uitblinkend logo hebben voor jouw bedrijf of merk?

Neem contact op