Ben jij  herkenbaar? 

Een huisstijl is
het visuele gezicht waarmee je,
de bedrijfsidentiteit versterkt.

logo huisstijl

Wil jij indruk maken bij jouw ideale klant? En daarmee potentiële klanten trekken? Benut de kansen die een huistijl biedt.

Een huisstijl geeft een visueel gezicht aan jouw persoonlijke verhaal. Het is meer dan een logo. De huisstijl zorgt dat alle losse elementen waarmee je communiceert een bijdrage levert aan je bedrijfsherkenning. Het versterkt de identiteit en biedt kansen als je het consistent naar voren brengt.

Een goede huisstijl bestaat uit een combinatie van 5 grafische basiselementen.

  1. Logo
    beeldmerk en/of woordmerk
  2. Typografie
    eenzelfde lettertype voor je communnicatie
  3. Keur
    gebruik een kleurenpallet en verhoog je herkenning
  4. Vormentaal
    illustraties, iconen en foto's, maar ook vaste stramienen
  5. Tone of voice
    de stem van de organisatie
 

De kracht van een goede huisstijl

Jouw ideale klant herkent zich in jouw missie, is nieuwsgierig naar wat je verteld en voelt zich vertrouwt bij jouw onderneming. Je persoonlijke verhaal is de rode draad voor je huisstijl. Wanneer deze samenkomen dan val jij op in een verzadigde markt en creëer je een uitblinkende identiteit waarmee je diensten en/of producten afgestemd is op je ideale klant.

Mocht jij een verouderde huisstijl hebben. Die niet klopt bij nieuwe inzichten. De kleuren, het lettertype, de vormen... het komt niet meer overeen met de nieuwe weg die jij op gaat. Vraag naar de mogelijkheden van een re-branding.

Schakel hulp in om je verhaal te vertalen naar een doeltreffende identiteit. Waarop je trots kunt zijn en draag uit wie jij bent. Je wilt zichtbaar zijn. En je wordt zichtbaarder. 

Voorbeelden huisstijl ontwikkeling

Wil jij ook een uitblinkende huisstijl, logo of beeldmerk?

Vraag een offerte aan

Wat een sterke huisstijl je oplevert:

 

  1. Je bent herkenbaar
  2. Je hoeft niet meer onzeker te zijn over je huisstijl
  3. Een boost voor je zelfverzekerdheid 
  4. Je wil gezien worden met je uitblinkende huisstijl
  5. Je staat sterk in de markt. Je huisstijl maakt ideale klanten nieuwsgierig naar jouw onderneming
  6. Je wekt vertrouwen. Je betrouwbaarheid zorgt ervoor dat klanten die laatste stap durven te zetten waardoor je omzet groeit.

Hoe wij dit willen doen?

Bekijk de 5 stappen die wij volgen voor uitblinkende huisstijl ontwerpen.

5 stappen voor een logo ontwerp

  1. Strategiebepaling

    Wat ga je doen? Voor wie? En op welke manier? In de strategiefase wordt de doelgroep helder. Wie zijn je klanten en hoe worden zij graag aangesproken. Wat is je visie en je missie? Wat zijn je kernwaarden? Deze antwoorden geven invloed op de stijl die past bij de doelgroep.

  2. Onderzoek

    Wie zijn de concurrenten? Nee, we willen geen kopie maken. Wel wordt er zo duidelijk wat wij niet gaan doen. Je wil immers geen kopie van je concurrenten zijn, maar uitblinken en onderscheiden. Jij bent tenslotte uniek.

  3. Creëren

    Nu wordt het visueel. Gedachten en ideeën worden op papier gezet. Ja zeker, ouderwets met potlood en papier. Dit proces resulteert in vellen vol logo’s. Tijdens dit proces ontdekken wij dat niet elk idee werkt. Deze fase wordt gekenmerkt in zwart en wit. Kleur komt later...

  4. Selectie maken

    Als de schetsfase eindigt dan kiezen wij 3 schetsen. Deze 3 schetsen werken wij digitaal uit. We gaan ook kijken welke kleuren er passen bij jou. Zijn wij tevreden? Dan sturen we ze digitaal per mail toe. Nu is het tijd voor op- en aanmerkingen van jou kant.

  5. Uitblinkend resultaat

    We verwerken je input. We sturen je een nieuwe versie toe en herhalen dit tot de huisstijl perfect past. We helpen je totdat je 100% tevreden bent.

Wil je ook met jouw verhaal uitblinken?

Start jouw project