Een logo of beeldmerk nodig?
Het is de meest simpele vorm van jouw verhaal.

Wat een logo doet:
‘De naam en het doel van een bedrijf weergeven door een combinatie van tekst, vorm of beeld.’
Heb jij ook ‘maar’ een logo nodig? Waarom jij een grafisch ontwerper nodig hebt:
Een grafisch ontwerper legt met de allersimpelste vorm een verbinding tussen je naam en je dienstverlening, product of imago. Een logo moet herkenbaar en leesbaar zijn op iedere uiting. Klein en groot. Het moet tijdloos en onderscheiden zijn.
Een logo is een herkenbaar beeldmerk op ieder communicatiemiddel.

Een goed logo kenmerkt zich door:

- Tijdloos
Volg je bedrijfsidentiteit en niet de laatste trend. Past het logo nog na 10, 20 of misschien zelfs 50 jaar. Wil je meelopen met de laatste trend? Grote kans dat jij en je doelgroep snel uitgekeken raken. Je logo is dan niet hip, maar gedateerd. - Simpel
Eenvoud geeft een hoge herkenbaarheidsfactor. Ook maakt het je logo flexibel.
Dit is nodig voor al die verschillende communicatie-uitingen. Je gebruikt het op grote en kleine formaten. Op digitale en tastbare producten. Simpele vormen herken je sneller. Vermijd onnodige details. - Uniek
Lijk jouw logo op een ander merk of bedrijf? Grote kans op verwarring en overstap naar de concurrent. Of erger, door de verwarring zijn er andere verwachtingen. Tenslotte loop je het risico op een juridische vingertik.
Hoe je dit voorkomt? Onderzoek logo’s en huisstijlen van je concurrent. - Flexibel en daarom multi inzetbaar
Is je logo bruikbaar op een gekleurde, een lichte en donkere achtergrond? Kan je het afbeelden in één kleur en in zwart/wit zonder verlies van herkenning? Is het inzetbaar op ieder formaat?Het logo moet flexibel zijn. Zonder dat de leesbaarheid verloren gaat. Zorg altijd voor een vector basis bestand. Dit vergemakkelijkt het opmaken voor verschillende communicatie-uitingen.
Doelgroep
Een kinderdagverblijf geef je een uitbundig, vrolijk uiterlijk. Een advocatenkantoor dan weer niet. Het zou ze ongeloofwaardig maken. Een chique beeldmerk past niet bij een prijsvechter. Een logo roept een emotie op, die moet passen bij de doelgroep. Dit gevoel maak je krachtiger door je branding: onder andere kleurgebruik, vormen en passende typografie.

Conclusie: Een logo is ter identificatie van een bedrijf. Een ijswinkel hoeft geen ijsje als beeldmerk. Spreek de doelgroep aan door een eenvoudige vorm.

Ben jij overtuigd dat wij de grafisch ontwerpers zijn die jouw logo kunnen creëren? Dat wij je een sterk logo kunnen geven?
Deze 5 stappen volgen wij bij een huisstijl ontwerp:

- Strategiebepaling
Wat ga je doen? Voor wie? En op welke manier? In de strategiefase wordt de doelgroep helder. Wie zijn je klanten en hoe worden zij graag aangesproken. Wat is je visie en je missie? Wat zijn je kernwaarden? Deze antwoorden geven invloed op de stijl die past bij de doelgroep. - Onderzoek
Wie zijn de concurrenten? Nee, niet om te kopiëren. Wel wordt het duidelijk wat wij niet gaan doen. Je wil geen kopie van je concurrenten zijn, maar uitblinken en onderscheiden. Jij bent tenslotte uniek. - Creëren
Visueel maken! Gedachten en ideeën worden op papier gezet. Ja echt waar, ouderwets met potlood en papier. Dit proces resulteert in vellen vol logo’s. Tijdens dit proces zien wij dat niet ieder idee werkt. Deze fase kenmerkt zich nog in zwart en wit. Kleur komt later. - Selectie maken
De schetsfase eindigt. Wij kiezen 3 schetsen. Deze werken wij digitaal uit. En er komt kleur. Zijn wij tevreden? Dan ontvang je ze digitaal, per mail. Nu is het tijd voor op- en aanmerkingen van jou kant. - Uitblinkend resultaat
We verwerken je input. We sturen je een nieuwe versie toe en herhalen dit tot het logo perfect past. We helpen je totdat je 100% tevreden bent.