Versterk je merk met een logo of beeldmerk

Het is de meest simpele vorm die uitstraalt waar je voor staat. Een logo zorgt voor herkenning. Ben jij opzoek naar een sterk logo?

Wat een logo doet:

‘De naam en het doel van een organisatie weergeven door een combinatie van tekst, vorm of beeld.’

Een logo is het visuele gezicht

Wij maken in het logo een verbinding tussen je naam en je dienstverlening of product. Door jouw ondernemersverhaal te horen weten wij precies waar jij wil staan. Met een uniek logo ben je herkenbaar en blijf je plakken in het geheugen van je doelgroep. Het moet tijdloos en onderscheidend zijn.

Een logo is een herkenbaar beeldmerk op ieder communicatiemiddel.

Een goed logo kenmerkt zich door:

logo kenmerken
  1. Tijdloos
    Volg je bedrijfsidentiteit en niet de laatste trend. Past het logo nog na 10, 20 of misschien zelfs 50 jaar. Wil je meelopen met de laatste trend? Grote kans dat jij en je doelgroep snel uitgekeken raken. Je logo is dan niet hip, maar gedateerd.

  2. Simpel
    Eenvoud geeft een hoge herkenbaarheidsfactor. Ook maakt het je logo flexibel.
    Dit is nodig voor al die verschillende communicatie-uitingen. Je gebruikt het op grote en kleine formaten. Op digitale en tastbare producten. Simpele vormen herken je sneller. Vermijd onnodige details.

  3. Uniek
    Lijkt jouw logo op een ander merk of bedrijf? Grote kans op verwarring en overstap naar de concurrent. Of erger, door de verwarring zijn er andere verwachtingen. Tenslotte loop je het risico op een juridische vingertik.
    Hoe je dit voorkomt? Onderzoek logo’s en huisstijlen van je concurrent.

  4. Flexibel en daarom multi inzetbaar
    Is je logo bruikbaar op een gekleurde, een lichte en donkere achtergrond? Kan je het afbeelden in één kleur en in zwart/wit zonder verlies van herkenning? Is het inzetbaar op ieder formaat?

    Het logo moet flexibel zijn. Zonder dat de leesbaarheid verloren gaat. Zorg altijd voor een vector basis bestand. Dit vergemakkelijkt het opmaken voor verschillende communicatie-uitingen.

  5. Doelgroep
    Een kinderdagverblijf geef je een uitbundig, vrolijk uiterlijk. Een advocatenkantoor dan weer niet. Het zou ze ongeloofwaardig maken. Een chique beeldmerk past niet bij een prijsvechter. Een logo roept een emotie op, die moet passen bij de doelgroep. Dit gevoel maak je krachtiger door je branding: onder andere kleurgebruik, vormen en passende typografie.

Conclusie: Een logo is ter identificatie van een bedrijf. Een ijswinkel hoeft geen ijsje als beeldmerk. Spreek de doelgroep aan door een eenvoudige vorm.

Eerder gemaakte logo's

Logo en huistijl

HeijPa

Logo

Gouweloos

Identiteit

FB Vastgoedzorg

Laat ons als grafisch ontwerpers jouw logo ontwikkelen. Zo krijg jij een sterk en uniek merk!

logo ontwerp proces

Gaan we samen aan de slag met een nieuw logo?

Een huisstijltraject gaat als volgt:

Hallo
Wie ben jij?
Stel jezelf voor

We kijken of we een goede match zijn voor dit traject. Zo ja? Jij mag aan de slag. Als voorbereiding op de sessie hebben we een huiswerkopdracht.

Onderzoeken
We gaan aan het werk
Sessie

Super fijn dat je voorbereid bent op ons vragenvuur. Het doel van deze sessie is om te ontdekken wat voor bedrijf, onderneming of organisatie we voor ogen hebben. Welke visie je hebt en wat je wil uitstralen naar je doelgroep. Lekker de diepte in.

Er volgt een onderzoek naar jouw ideale doelgroep. We zoeken de concurrentie op en zetten de kernwaarde op papier. 

Start
Ja het ontwerpen begint!
Ja, het ontwerpen begint!

In de vorige sessie is je merkidentiteit vastgesteld. Alle informatie is de basis om te gaan ontwerpen. De eerste ideeën worden geschetst en worden verwerkt in 3 voorstellen. Hieruit volgt een gezamenlijke brainstormsessie. Dit is het begin van de ontwikkeling van de unieke huisstijl.

Vormgeving
Nog even geduld
Je verhaal gaat verder

Samen maken we het ideale beeldmerk dat jouw verhaal versterkt. We kiezen het kleurpallet en creëeren de bijbehorende elementen die zorgen voor herkenning. Dit gaan we doorzetten naar meer communicatiemiddelen, zoals je visitekaart.

Afsluiting
Waar is het feestje?
Kom in de spotlight staan

Alle stappen zijn gezet. Dit mag gevierd worden. Het is tijd om jouw podium te pakken! 

Wil je direct
uitblinken?

MMM... Wij gebruiken cookies. Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Lees ons beleid. View more
Cookies settings
Accepteer
Weiger
Privacy & Cookie beleid
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Wie wij zijn

Hoi, wij zijn lv design v.o.f.. Wij zetten ons in om ondernemers, overheden en instellingen te helpen bij het zichtbaar worden en blijven. Dat doen wij met onze kennis in marketing en gemakkelijke (online) oplossingen. In sommige gevallen hebben wij daar informatie voor nodig. We doen niets geks met deze gegevens en zullen ze al helemaal niet verkopen. Hieronder lees je hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan. Je vind ons op https://lvdesign.nl/.

Cookies

Ben jij ook zo gek op koekjes? Op lvdesign.nl maken we gebruik van cookies. Dit lijkt niet op de koekjes die jij eet,  maar het zijn kleine informatiebestanden die bij een bezoek aan de website worden opgeslagen op het apparaat waarmee je onze website bezoekt, zoals een computer, tablet, smartphone of smartwatch. Cookies maken het mogelijk om jouw webbrowser te herkennen. Handig, je hoeft hierdoor niet steeds opnieuw je gegevens in te voeren, voorkeuren aan te geven of je instellingen aan te passen. Op die manier kunnen we onze website beter laten werken, kunnen we inzicht krijgen in het bezoekersgedrag op de website en kunnen andere partijen inzicht krijgen in jouw surfgedrag, zodat zij gepersonaliseerde advertenties kunnen tonen over meerdere websites en niet-revelante advertenties weg kunnen laten. Cookies brengen de veiligheid van je computer niet in gevaar.   In- en uitschakelen van cookies en verwijdering daarvan Meer informatie omtrent het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.   Google Analytics Google Analytics wordt gebruikt om bij te houden hoe onze website gebruikt wordt. Denk hierbij aan hoe vaak de website bezocht wordt, op welke pagina je aankomt en welke pagina het meest bezocht wordt. Ook kunnen wij hiermee inzien hoe effectief onze Adwords-advertenties zijn. De informatie wordt geanonimiseerd waardoor we je niet persoonlijk kunnen herleiden. De verkregen informatie wordt, overgebracht naar en door een Google opgeslagen server in de Verenigde Staten. Lees het privacybeleid van Google voor meer informatie.

Jouw gegevens

Jouw gegevens worden gerespecteerd en blijven van jou. Als je wilt weten welke gegevens we van je hebben, kan je dat aan ons vragen. Mochten gegevens niet kloppen, dan kunnen we deze voor je wijzigen. Gegevens op onze webwinkel kan je bovendien altijd zelf aanpassen. Wil je dat wij jouw gegevens niet meer gebruiken? Dan kun je je eerder gegeven toestemming intrekken. In sommige gevallen mogen we je verzoek weigeren, bijvoorbeeld als je vraagt om je gegevens te wissen, maar we deze nodig hebben voor belastingtechnische redenen of als bewijs bij klachten. In dat geval hoor je dat zo snel mogelijk. Een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering kun je sturen naar bovengenoemde gegevens ‘over lv design’. Lv design zal zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op dit verzoek reageren. Daarnaast heb je het recht je klachten in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgevens.  
Save settings
Scroll naar boven