Versterk je merk met een logo of beeldmerk
Het is de meest simpele vorm die uitstraalt waar je voor staat. Een logo zorgt voor herkenning. Ben jij opzoek naar een sterk logo?
Wat een logo doet:
‘De naam en het doel van een organisatie weergeven door een combinatie van tekst, vorm of beeld.’
Een logo is het visuele gezicht
Wij maken in het logo een verbinding tussen je naam en je dienstverlening of product. Door jouw ondernemersverhaal te horen weten wij precies waar jij wil staan. Met een uniek logo ben je herkenbaar en blijf je plakken in het geheugen van je doelgroep. Het moet tijdloos en onderscheidend zijn.
Een logo is een herkenbaar beeldmerk op ieder communicatiemiddel.
Een goed logo kenmerkt zich door:
- Tijdloos
Volg je bedrijfsidentiteit en niet de laatste trend. Past het logo nog na 10, 20 of misschien zelfs 50 jaar. Wil je meelopen met de laatste trend? Grote kans dat jij en je doelgroep snel uitgekeken raken. Je logo is dan niet hip, maar gedateerd. - Simpel
Eenvoud geeft een hoge herkenbaarheidsfactor. Ook maakt het je logo flexibel.
Dit is nodig voor al die verschillende communicatie-uitingen. Je gebruikt het op grote en kleine formaten. Op digitale en tastbare producten. Simpele vormen herken je sneller. Vermijd onnodige details. - Uniek
Lijkt jouw logo op een ander merk of bedrijf? Grote kans op verwarring en overstap naar de concurrent. Of erger, door de verwarring zijn er andere verwachtingen. Tenslotte loop je het risico op een juridische vingertik.
Hoe je dit voorkomt? Onderzoek logo’s en huisstijlen van je concurrent. - Flexibel en daarom multi inzetbaar
Is je logo bruikbaar op een gekleurde, een lichte en donkere achtergrond? Kan je het afbeelden in één kleur en in zwart/wit zonder verlies van herkenning? Is het inzetbaar op ieder formaat?Het logo moet flexibel zijn. Zonder dat de leesbaarheid verloren gaat. Zorg altijd voor een vector basis bestand. Dit vergemakkelijkt het opmaken voor verschillende communicatie-uitingen.
Doelgroep
Een kinderdagverblijf geef je een uitbundig, vrolijk uiterlijk. Een advocatenkantoor dan weer niet. Het zou ze ongeloofwaardig maken. Een chique beeldmerk past niet bij een prijsvechter. Een logo roept een emotie op, die moet passen bij de doelgroep. Dit gevoel maak je krachtiger door je branding: onder andere kleurgebruik, vormen en passende typografie.
Conclusie: Een logo is ter identificatie van een bedrijf. Een ijswinkel hoeft geen ijsje als beeldmerk. Spreek de doelgroep aan door een eenvoudige vorm.
Eerder gemaakte logo's
Logo en huistijlHeijPa
LogoGouweloos
IdentiteitFB Vastgoedzorg
Laat ons als grafisch ontwerpers jouw logo ontwikkelen. Zo krijg jij een sterk en uniek merk!
Gaan we samen aan de slag met een nieuw logo?
Een huisstijltraject gaat als volgt:
We kijken of we een goede match zijn voor dit traject. Zo ja? Jij mag aan de slag. Als voorbereiding op de sessie hebben we een huiswerkopdracht.
Super fijn dat je voorbereid bent op ons vragenvuur. Het doel van deze sessie is om te ontdekken wat voor bedrijf, onderneming of organisatie we voor ogen hebben. Welke visie je hebt en wat je wil uitstralen naar je doelgroep. Lekker de diepte in.
Er volgt een onderzoek naar jouw ideale doelgroep. We zoeken de concurrentie op en zetten de kernwaarde op papier.
In de vorige sessie is je merkidentiteit vastgesteld. Alle informatie is de basis om te gaan ontwerpen. De eerste ideeën worden geschetst en worden verwerkt in 3 voorstellen. Hieruit volgt een gezamenlijke brainstormsessie. Dit is het begin van de ontwikkeling van de unieke huisstijl.
Samen maken we het ideale beeldmerk dat jouw verhaal versterkt. We kiezen het kleurpallet en creëeren de bijbehorende elementen die zorgen voor herkenning. Dit gaan we doorzetten naar meer communicatiemiddelen, zoals je visitekaart.
Alle stappen zijn gezet. Dit mag gevierd worden. Het is tijd om jouw podium te pakken!