Waarneming begint met je ogen

Ga jij ook spelen met contrast?

Hoe breng jij je verhaal onder de aandacht? Je ogen zien als eerste de dingen die afwijken. Visuele waarneming is niet voor niets een van de belangrijkste zintuigen die we gebruiken om informatie uit de omgeving op te nemen. Een kleine test, wat valt hieronder op:

1   1   1   1   1   1

1   1   1   1   1   1

1   1   1   1   0  1

1   1   1   1   1   1

1   1   1   1   1   1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

0

1

1

1

1

1

1

1

1

Was het de 0? Waarschijnlijk wel.

In onze ontwerpen
spelen we met contrast

Waarom? Dit laat de belangrijkste informatie opvallen en zorgt dat de (complexe) inhoud gemakkelijker te begrijpen is. Naast verschillende visuele vormen, zoals je hierboven zag, gebruiken we contrast in kleur, typografie en positie. 


Met contrast laten we de inhoud van jouw verhaal opvallen. De visuele vormgeving zorgt ervoor dat het makkelijker te begrijpen is. Zo kan jij, met jouw verhaal informeren, overtuigen of inspireren.

 

Een combinatie van verschillende contrasten leidt de kijker door jouw verhaal, maar..

Pas op!

Overdrijf niet.

 

Pas contrast toe op een doordachte en consistente manier. Je wil geen visuele overbelasting en verwarring veroorzaken. Het doel is altijd om de kijker door de belangrijkste inhoud te leiden en een visueel hiërarchie te creëren. Zo breng je de boodschap makkelijk en snel over.

We geven je 5 tips hoe contrast de hiërarchie versterkt in je marketinguitingen

  1. Visuele hiërarchie
    Belangrijke informatie benadruk je door gebruik te maken van een opvallende kleur of een groter lettertype, terwijl minder belangrijke elementen subtieler worden weergegeven.
  1. Titels en koppen
    Door een groter lettertype, een vetgedrukte stijl of door een afwijkende kleur maak je informatie belangrijker. Het valt meer op en trekt de aandacht.
  1. Call-to-action (CTA):
    Juist bij CTA-elementen gebruik je contrast om de gewenste actie te benadrukken. Gebruik een opvallende kleur, afwijkende vorm of een verrassende positie. Moedig de gebruiker aan om in actie te komen.
  1. Beeldgebruik
    Door een afbeelding te gebruiken kun je de aandacht trekken. Daarna breng je de gewenste boodschap over.
  1. Witruimte
    Versterk je contrast met lege ruimte. Door voldoende ruimte rond belangrijke elementen, laat je ze opvallen en krijgen ze meer aandacht.
contrast visuele vormgeving

Wil jij opvallen en slagen in het overbrengen van de boodschap?

Maak gebruik van de kansen die visuele vormgeving biedt. Stuur ons een berichtje. Samen gaan we jouw inspirerende en informatieve verhaal de overtuigingskracht geven die het nodig heeft.

MMM... Wij gebruiken cookies. Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Lees ons beleid. View more
Cookies settings
Accepteer
Weiger
Privacy & Cookie beleid
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

Wie wij zijn

Hoi, wij zijn lv design v.o.f.. Wij zetten ons in om ondernemers, overheden en instellingen te helpen bij het zichtbaar worden en blijven. Dat doen wij met onze kennis in marketing en gemakkelijke (online) oplossingen. In sommige gevallen hebben wij daar informatie voor nodig. We doen niets geks met deze gegevens en zullen ze al helemaal niet verkopen. Hieronder lees je hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.Je vind ons op https://lvdesign.nl/.

Cookies

Ben jij ook zo gek op koekjes? Op lvdesign.nl maken we gebruik van cookies. Dit lijkt niet op de koekjes die jij eet,  maar het zijn kleine informatiebestanden die bij een bezoek aan de website worden opgeslagen op het apparaat waarmee je onze website bezoekt, zoals een computer, tablet, smartphone of smartwatch.Cookies maken het mogelijk om jouw webbrowser te herkennen. Handig, je hoeft hierdoor niet steeds opnieuw je gegevens in te voeren, voorkeuren aan te geven of je instellingen aan te passen. Op die manier kunnen we onze website beter laten werken, kunnen we inzicht krijgen in het bezoekersgedrag op de website en kunnen andere partijen inzicht krijgen in jouw surfgedrag, zodat zij gepersonaliseerde advertenties kunnen tonen over meerdere websites en niet-revelante advertenties weg kunnen laten. Cookies brengen de veiligheid van je computer niet in gevaar. In- en uitschakelen van cookies en verwijdering daarvanMeer informatie omtrent het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser. Google AnalyticsGoogle Analytics wordt gebruikt om bij te houden hoe onze website gebruikt wordt. Denk hierbij aan hoe vaak de website bezocht wordt, op welke pagina je aankomt en welke pagina het meest bezocht wordt. Ook kunnen wij hiermee inzien hoe effectief onze Adwords-advertenties zijn. De informatie wordt geanonimiseerd waardoor we je niet persoonlijk kunnen herleiden.De verkregen informatie wordt, overgebracht naar en door een Google opgeslagen server in de Verenigde Staten. Lees het privacybeleid van Google voor meer informatie.

Jouw gegevens

Jouw gegevens worden gerespecteerd en blijven van jou. Als je wilt weten welke gegevens we van je hebben, kan je dat aan ons vragen. Mochten gegevens niet kloppen, dan kunnen we deze voor je wijzigen. Gegevens op onze webwinkel kan je bovendien altijd zelf aanpassen.Wil je dat wij jouw gegevens niet meer gebruiken? Dan kun je je eerder gegeven toestemming intrekken. In sommige gevallen mogen we je verzoek weigeren, bijvoorbeeld als je vraagt om je gegevens te wissen, maar we deze nodig hebben voor belastingtechnische redenen of als bewijs bij klachten. In dat geval hoor je dat zo snel mogelijk.Een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering kun je sturen naar bovengenoemde gegevens ‘over lv design’. Lv design zal zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op dit verzoek reageren. Daarnaast heb je het recht je klachten in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgevens. 
Save settings
Scroll naar boven